A karácsonyi fotelforradalom csak az első kis lépés volt, annak érdekében, hogy minél nagyobb hírnévre tegyenek szert világszerte a "green fighterek". Nyilvánvaló volt, hogy a karácsonyi sikeres akciót követően hamarosan újra hallatniuk kell magukról, ha a nemrég kialakult média hype szelén akarnak tovább felfele evezni. Elvégre, addig kell ütni a vasat, amíg meleg. A mozgalom élt is a lehetősségel.

(A tanulmány előző része ITT érhető el.)

Az ENSZ ellen elkövetett támadás jelentéséből kiderült, hogy a a támadók

nem okoztak kárt

a rendszerben, nem loptak semmilyen adatot ki onnan, tehát csakis a figyelemfelkeltés, a reklám volt a céljuk. Klasszikus marketingfogásokat használtak illegális módon a "márkájuk" megismeréséhez/felfuttatásához.

A Karácsonyt követő napokban valamelyest lenyugodotak a kedélyek az ismeretlen mozgalom körüli felhajtás alábbhagyott, egészen szilveszterig.

Az első problémát az új-zélandi Aucklandben észlelték december 31-én, a helyi közszolgálati tévé újévi műsora közben, mely helyi idő szerint éjfél előtt 10 perccel megszűnt, amit 20 percen át képtelenek voltak visszaállítani. Az otthonokban, a kocsmákban, az óriáskivetítőkön ez idő alatt egyetlen mondat volt olvasható:

„#WeWillChangeTheWorld.”

(Green Fight Facebook oldala)

Tehát a mozgalom meg akarja változtatni a világot és ennyi, se logó, se egyéb jelzés nem volt látható. Egy óra elteltével Sidneyből is hasonló műsorhibáról számoltak be, ekkor már sejteni lehetett, hogy bizony komoly baj van. Miután már Tokióban is bekövetkezett, azonnal riadóztatták az európai és amerikai tévécsatornákat, hogy számítsanak hackertámadásra. Ekkor már tudták, hogy

világméretű támadássorozattal

kell számolni. A sajtósok máris felkapták a botrányt és találgatni kezdtek. Nyilvánvaló volt, hogy összefüggésbe hozzák ezt az esetet a korábban történt klímacsúcsot követő támadással. A hullám tovább terjedt időközben Kínára, Indiára és lassan az egész kontinensen,  minden országban ellenállás nélkül megtörtént helyi idő szerint éjfél környékén, az Új-Zélandról induló meglepő műsorszórás és haladt tovább Európa fele. A nyugati kormányok időközben kétségbeesetten kapkodtak, de a legtöbb mit tehettek az a

hírzárlat

azonnal elrendelése volt. Hiába hallgattak a híradók, a lassan már világeseménnyé bontakozó támadásról, a közösségi oldalak világában a hírzárlat gyakorlatilag olaj volt a tűzre. A közvélemény alig fél nap alatt a kormány és az állami tévécsatornák ellen fordult, a hallgatás miatt. a Green Fight Facebook oldalának rajongótábora magyar idő szerinti déli 12 órakor már fél milliós napi növekedést ért el, éjfélkor, amikor már Magyarországon is ellenállásba nem ütközve lement a magyar nemzeti közszolgálati csatornákon a Green Fight támadása, már közel két milliós növekedést könyvelhetett el az oldal. Reggelre, mikor már az egész világ az újévbe lépett át, az oldal több mint 3 és fél milliós növekedést ért el, egyetlen nap alatt. Időközben feloldották az eredménytelen hírzárlatot és a legtöbb helyen már a délelőtti hírekben beszámoltak a világeseményről. A szilveszteri éjszaka azonban nem volt ezen kívül sem problémamentes. A Green Fight ázsiai akciója és az azt követő hírzárlat kisebb

utcai zavargásokat

váltott ki a németországi Drezdában és Potsdamban. Neonácik és fociultrák lepték el a szilveszteri estre készülődő városi főtereket. A tüntetők „Green Fight”, „GF”, „Forradalom”, „A Green Fight kicsinál Angela” stb. feliratú klisébe illő, de ugyanakkor lényegre törő transzparensekkel jelentek meg. A nagy erőkkel a helyszínre kiérkező rohamrendőrök negyed óra alatt megtisztították a terepet.

"Mi zöld harcosok vagyunk" - drezdai tüntetés (zweiheck.de)

New Yorkban is történt egy kisebb incidens, a World Trade Center előtt, a békésnek tekinthető tüntetésről csak érintőlegesen számolt be a média. Leginkább a botrányosnak nevezett németországi eseményeket boncolgatták. Tény, hogy a radikális csoportok szimpátiatüntetése nem tett jót a Green Fight egyre növekvő hírnevének, mert így is egyre vehemensebben támadták a politológusok és a szakértők. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a szilveszteri botrány miatt a Green Fight népszerűsége tovább ívelt felfele. A mozgalom a világ anarchistáinak teljes támogatását élvezte ugyanakkor a lázadó, a radikális eszmékkel szimpatizáló fiatalok között is egyre inkább gyűjtette táborát. Bár egyre inkább csökkent az érdeklődés, január végére már

5 millió rajongója

volt a mozgalomnak, a legnagyobb közösségi oldalon. Egy valami mégis hibádzott a képletükben. Miközben hangzatos szlogeneket skandáltak internet szerte, konkrét célkitűzéseikről hallgattak. A média már egyre kevésbé tartotta komoly problémának az általuk csak „GF hackercsoport”-nak nevezett mozgalmat.

"Populista, hatásvadász kockák"

- így nevezte a mozgalom tagjait a The New York Times.

De az új év még számtalan meglepetést tartogatott.

Folyt. köv.